Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    גרושתך הגישה כנגדך תלונה במשטרה – כיצד עליך להיערך?

    סכסוכי גירושין נגררים לא פעם למחוזות של תלונה במשטרה. לפעמים מדובר בתלונת אמת על אלימות פיזית או מינית כלפי בת הזוג או הילדים, אך לעתים מדובר בתלונת שווא. גרושתך הגישה כנגדך תלונה במשטרה? כדאי שתקרא את המאמר הזה.

    גרושתך הגישה כנגדך תלונה במשטרה – כיצד עליך להיערך?

    גרושתך הגישה כנגדך תלונה במשטרה – כיצד עליך להיערך? תלונות במשטרה הפכו להיות חלק בלתי נפרד מנוף סכסוכי הגירושין במדינת ישראל. גבר בהליכי גירושין עשוי למצוא את עצמו ביום בהיר מואשם באלימות פיזית או מינית כלפי אשתו או ילדיו.

    תוכן עניינים

    זאת חייבים לומר: במקרה בו הגבר באמת מכה או מתעלל מינית במשפחתו, אין ספק שחובה ליידע על כך את המשטרה באופן מידי. אולם, במקרים רבים, לא מדובר באמת בגבר אלים, אלא בגבר שעד לגירושין נחשב לאדם נורמטיבי שלא הסתבך בכלום, ועם פתיחת הליכי הגירושין הוא 'הופך' לאדם אלים ותוקפני.

    תלונות שווא מהסוג הזה עשויות לנבוע מהתפרצות של קנאה, זעם או שנאה לבן הזוג, בעקבות בגידה או בעקבות עצם הפרידה, אך בחלק מהמקרים מדובר במהלך טקטי ומחושב שנועד ליצור יתרון משפטי למגיש התלונה.

    צו הרחקה וצו הגנה

    תלונה משכנעת במשטרה כנגד הגבר, תגרום בדרך כלל להרחקתו מהבית למשך שבעה ימים עד חודש. הרחקה זו מכונה 'צו הרחקה משטרתי'.

    מלבד צו ההרחקה המשטרתי, האשה יכולה לבקש מבית המשפט צו הגנה, אשר ירחיק את הגבר לתקופה ממושכת יותר. צו הגנה מתקבל בדרך כלל במעמד צד אחד בלבד, האשה, אולם שמורה לגבר הזכות לערער על צו ההגנה ולהציג בבית המשפט את הצד שלו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      היאזר בסבלנות ופעל בשיקול דעת

      אין זה נעים 'לחטוף' תלונה במשטרה ביום בהיר, ובוודאי שאין זה נעים להיות מורחק מילדיך. עם זאת, לא מדובר ב'סוף העולם'. גרושים רבים עוברים את הסצנה הזאת ובכל זאת מצליחים לחדש את הקשר עם ילדיהם ולהמשיך בשגרת חיים בריאה.

      עליך להיאזר בסבלנות, ובעיקר – לפעול מהראש ולא מהבטן. זה כואב, מתחשק לך לצעוק, להאשים בחזרה, אולי אפילו להגיש תלונת נגד במשטרה, אבל צעדים אלה לא יעזרו לך – אלא להיפך. אם אתה מואשם באלימות – אל תתנהג באלימות. שמור על איפוק ורוגע, וכך תשכנע את השופט כי מדובר בתלונת שווא המנותקת מן המציאות.

      זאת ועוד, במקרים רבים בית המשפט מורה לערוך תסקיר מומחה בכדי לבדוק את כשירותך ההורית בנוגע לסוגיות המשמורת והסדרי הראייה. בכל הנוגע לתסקיר זה, טענותיך המוצדקות כנגד גרושתך אינן רלוונטיות. מה שחשוב עבור התסקיר הוא להראות כי אתה הורה טוב ומיטיב עבור ילדיך; כל השאר – טפל.

      מצא הוכחות והיזהר מלהיגרר לפרובוקציות

      כאשר אתה מתמודד עם תלונת שווא במשטרה, עליך לנסות להוכיח למשטרה או לבית המשפט כי מדובר בתלונה שקרית. לשם כך, עליך להביא כל מסמך, צילום או הקלטה שיוכלו להוכיח את היותך אדם והורה נורמטיבי ו/או את העובדה כי מדובר במזימה מתוכננת של גרושתך על מנת להזיק לך במאבקי הגירושין.

      היה ערני והיזהר מלהיגרר לאלימות מילולית מיותרת. אתה עשוי להיתקל בוויכוח 'תמים' הפורץ בינך לבין גרושתך, אך למעשה יתכן שמדובר בפרובוקציה מתוזמנת ומוקלטת שנועדה להוכיח שאתה גבר אלים. מאד קל להוציא אדם משלוותו ולגרום לו לכעוס, ולכן חשוב שתשים לב ולא תיגרר למריבות מיותרות בתקופה נפיצה זו.

      לסיום, חשוב לי להמליץ לך להיעזר בעורך דין המתמחה בדיני משפחה. עורך דין מנוסה יוכל לתת לך עצות רבות ולהדריך אותך כיצד להתנהל. תלונה במשטרה אינה משחק ילדים, ומאד לא כדאי לזלזל בהיערכותך אליה.

      לקריאה נוספת: מה לעשות נגד תלונת שווא במשטרה

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף