Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    אשתך הגישה נגדך תלונת סרק על אלימות נגדה – מה עליך לעשות?

    אתה ואשתך לשעבר מנהלים הליך גירושין רווי אמוציות. לפתע, ההליך מקבל תפנית חמורה, כאשר ביום בהיר אתה מקבל הזמנה לחקירה משטרתית. במסגרת החקירה, מתברר לך שאשתך הגישה נגדך תלונה בגין אלימות. התלונה מבחינתך, היא תלונת שווא שכן לא היו דברים מעולם. אז מה עלייך לעשות?


    אשתך הגישה נגדך תלונת סרק על אלימות נגדה - מה עליך לעשות?

    תוכן עניינים

    מהי תלונת שווא?

    תלונת שווא היא תלונה בגין אירוע פלילי שלא נערך מעולם. לעיתים לצערנו, מוגשות תלונות שווא בגירושין. הסיבה בדרך כלל לתלונות כגון אלו הן לשם סחיטה או לצורך יצירת יתרון במסגרת הליך הגירושין.

    אין ספק שתלונת שווא המוגשת ע"י אישה נגד בעלה, היא מעשה מכוער, הפוגע בבעל, לרבות בשמו, בפרנסתו וביחסיו עם ילדיו. אך יובהר שכאשר מתגלה כי התלונה שהוגשה היא תלונת שווא, הרי שהאישה מצויה בסכנה להעמדה לדין פלילי בגין מתן עדות כוזבת. כמו כן, עשויה האישה להיות חבה בנזיקין כלפי הבעל. חבות שיכול להתבטא בעלות כספית גבוהה מאוד.

    אשתך הגישה תלונת שווא על אלימות – מה תעשה?

    כאשר אישה מגישה נגד בעלה תלונת שווא בגין אלימות, מדובר בסיטואציה מסוכנת כלפי הבעל. שכן הבעל עשוי בנקל למצוא את עצמו במעצר, ואף לעיתים במעצר עד לתום ההליכים. עם זאת, אין לאמור נואש, ורצוי לפעול במספר מישורים, במקרה שהוגשה נגדך תלונת שווא בגין אלימות, ע"י אשתך. כדלקמן:

    1. תעמדו מאחורי האמת שלכם: לא לחשוש, אלא להתמודד. תלונה במשטרה היא עניין מלחיץ ומטריד, בוודאי כלפי מי שלא בקיא ברזי המשפט. אך לחץ לא תורם אלא הוא עשוי לשתק. כך שהדבר החשוב והמהותי ביותר הוא להירגע, לא להיכנס ללחץ ולחשוב בצורה רגועה כיצד מתמודדים מעתה והלאה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      2. יש לפנות בהקדם לייעוץ משפטי: הפעולה השניה שבה יש לנקוט, הוא לפנות לייעוץ משפטי. אין לפעול ללא ייעוץ משפטי, ובוודאי שאין להיחקר במשטרה בטרם קיבלתם את זכותכם לשוחח עם עורך דין. תזכרו, הזכות להיוועץ בעורך דין לפני חקירה היא זכות חוקתית ויסודית. בנוסף, ייעוץ משפטי מוקדם עשוי לסייע לך להתגבר על החשש הטבעי שגוררת הגשת תלונת שווא למשטרה.

      3. מעתה והלאה – תהיו חכמים ולא צודקים: אם אשתך הגישה נגדך תלונת שווא על אלימות. תהיה חכם, תדע מעתה לתעד כל שיחה עם אשתך בין אם באמצעות הקלטה או בין אם באמצעות שמירה והדפסה של מסרונים או הודעות בדואר האלקטרוני. אל תיפגש עמה לבד, אלא רק בנוכחות אנשים בוגרים. אל תאפשר לה לנצל הזדמנות לפגוע בך.

      4. תאספו ראיות: כדי להוכיח את חפותכם, עליכם לפעול באופן אקטיבי. זה הזמן לאסוף ראיות שיכולות להוכיח את חפותכם. אל תהססו גם להיעזר בחוקר פרטי, ובלבד שהוא יפעל על פי חוק.

      5. הוכחתם שמדובר בתלונת שווא – תתבעו: אשתך העלילה עלייך שנהגת בה באלימות? הוכחת שמדובר בעלילת שווא. עתה העת להגיש תביעה משפטית. תלונה במשטרה גוררת עמה פגיעה קשה בפרנסה, בשמך הטוב בעיני משפחתך ובעיני הבריות. תלונת שווא מוכרת "כלשון הרע", בהתאם לחוק איסור לשון הרע, התשכ"ה- 1965. כך שאם הוכחת שמדובר בתלונת שווא, אל תהסס להגיש תביעת לשון הרע נגד אשתך. אז תוכל להסתפק בהגשת תביעה בסכום של עד 50,000 ₪ ללא הוכחת נזק. ברם, אם תוכל להוכיח שהתלונה גרמה לך לנזקים כלכליים, הרי שתוכל להגיש תביעה משפטית בסכום גבוה בהרבה.

      6. הוגשה תלונת שווא? תפנו לרשויות הרווחה: אם הוכחת שאשתך הגישה נגדך תלונת שווא בגין אלימות. רצוי לבחון פניה לרשויות הרווחה, זאת במקרים בהם יש לכם ילדים משותפים. הגשת תלונת שווא, עשויה להשליך על אופיו של אדם, וייתכן שגם על כשירותו לגדל ילדים. אך זאת יש לעשות בזהירות, תוך קבלת ייעוץ משפטי צמוד.

      7. אתם בעיצומו של הליך גירושין? תבקשו הוצאות משפט: יותר ויותר שופטים במסגרת הליכי גירושין מטילים הוצאות משפט גבוהות מאוד כלפי נשים המגישות תלונות שווא במסגרת הליך הגירושין. זאת כחלק מרצון "להעניש" צד המתנהג בצורה כל כך לא ראויה. על כן, אם הוכחת שאשתך הגישה תלונת שווא על אלימות, חלק מהדרכים שבה כדאי לך לפעול, היא באמצעות הגשת בקשה לבית המשפט להטלת הוצאות משפט גבוהות, בין אם במהלך ההליך ובין אם בסוף ההליך.

      8. תגישו תלונה למשטרה על עדות שקר: אשתך הגישה נגדך תלונת שווא, הוכחת שמדובר בתלונת שווא. עתה באפשרותך להגיש תלונה למשטרה בגין עדות שקר. שכן דיווח "כוזב" לשוטר, מהווה עבירה פלילית שעונשה עשוי להגיע לעד 3 שנות מאסר.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף