Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    הסבתא מוורשה? כנראה שאתם זכאים לאזרחות פולנית

    בשנים האחרונות, ישראלים רבים חוזרים לשורשים ומוציאים דרכון למדינות שמהן בני משפחתם עלו. פולין נמצאת בראש רשימת המדינות האלו הודות לפריחה ולהתפתחות שהיא עוברת בעשורים האחרונים. 

    הסבתא מוורשה כנראה שאתם זכאים לאזרחות פולנית

    המדינה במזרח אירופה חווה צמיחה משמעותית, וקבלת דרכון לפולין מזכה בזכויות רבות בפולין עצמה ובמדינות אחרות באיחוד האירופי. ישנו סיכוי שגם אתם זכאיים למעמד של אזרחים בפולין, וכעת תגלו מה התנאים שיאפשרו לכם להשיג את האזרחות.

    מי יכול להגיש בקשה להיות אזרח פולני?

    לפי חוק האזרחות הפולני מיום 15.08.2012, מי שזכאי לקבל אזרחות פולנית הם ילידי פולין וצאצאיהם. התנאי לכך על פי הוראת החוק הוא אנשים שלא איבדו את אזרחותם או ויתרו עליה בעת עזיבתם. אולם, החוק הפולני מורכב למדי, וישנם מספר מקרים שבהם ניתן לקבל אזרחות – גם אם לא עומדים בתנאי שהוגדר בחוק:

    אזרחות מלידה

    1. ניתן לקבל מעמד של אזרח פולין אם הנך צאצא של הורים ששניהם ילידי פולין, או שאחד ההורים אזרח פולין וההורה השני הוא בעלת אזרחות לא ידועה, או שאין בידו אזרחות. במקרה הזה, זה לא חשוב אם הילד נולד מחוץ לפולין.
    2. ילד שנולד בשטח של פולין או מצוי בטריטוריה פולנית – זכאי לקבל מעמד של אזרח בפולין, במקרה שהאזרחות של הוריו לא ידועה או במקרה שאין להוריו אזרחות.
    3. ילד עם הורה אחד בעל אזרחות פולנית והורה שני עם אזרחות זרה יקבל אוטומטית מעמד של אזרח פולני. במקרה הזה, הורים יוכלו להגיש בקשה לקבלת אזרחות תוך 30 יום מיום הלידה. אם ההורים אינם מסכימים בינם ובין עצמם על האזרחות, הם יכולים לעתור לבית המשפט שיכריע בנושא עבורכם. ילד שקיבל אזרחות זרה יכול לקבל אזרחות בפולין באמצעות בקשה לרשות מוסמכת בהגיעו לגיל 16 וחצי ועד גיל 18.
    4. צאצאים של ילידי פולין: ילידי פולין, צאצאים של ילידי פולין שנפטרו, ילידי ישראל שהוריהם קיבלו אישור אזרחות, וילידי פולין אשר איבדו את אזרחותם יכולים להגיש בקשה לשר הפנים כדי לקבל את אזרחותם מחדש. הזכות הזו ניתנת לילידי פולין בלבד, והיא אינה מזכה את צאצאיהם באזרחות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אילו תעודות צריך להציג כדי לקבל אזרחות בפולין?

      כדי להוכיח שאתם זכאיים לקבל אזרחות פולין, יש מספר מסמכים שתצטרכו לאסוף ולהציג, והם:

      • תעודת לידה מפולין
      • תעודת שינוי שם (פרטי או משפחה) – אם אכן נעשה שינוי שם, יש לקבל אישור על כך ממשרד הפנים
      • תעודת נישואין מפולין או ממקום אחר
      • תעודת אזרחות ישראלית – תעודה שמעידה על אזרחות ישראלית. ניתן להזמין את המסמך הזה ממשרד הפנים בתמורה לתשלום של 75 ₪ עבור אגרה
      • תמצית רישום ממשרד הפנים (משרד האוכלוסין)
      • תעודה המעידה על שירות בצה"ל. הצגת התעודה הזו רלוונטית רק עבור גברים שעזבו את פולין לפני תאריך 19.01.1951
      • תמונת פספורט
      • צילום של דרכון ישראלי בתוקף. יש לצלם גם דף הארכה, במקרה שיש הארכה

      חשוב מאוד לדעת

      כאמור, החוק הפולני הוא מורכב ודינמי. בעקבות זאת, ישנם לעתים שינויים שמגדירים מחדש מי זכאי לאזרחות במדינה. נכון להיום, אלו התנאים המרכזיים והסייגים שצריך להכיר על הזכאות לקבלת אזרחות פולנית:

      1. חוק האזרחות הפולני החדש מגדיר כי לצאצאי פולין שנפטרו יש את הזכות לבקש אזרחות בפולין – אולם הזכות מוגדרת לשני דורות. כלומר, נכדים של יוצאי פולין זכאיים להגיש בקשה לאזרחות. כאשר נכדים של יוצאי פולין שנפטרו מגישים בקשה לאזרחות, יש להגיש בו זמנית בקשה לאישור האזרחות של ההורה / ההורה של ההורה שנפטר, וכן בקשה של המבקש עצמו.
      2. ניתן להוציא תעודת לידה או תעודת נישואין בפולין בתיווך של משרד עורכי דין, או לפנות למשרד המנפיק עבור התעודה.
      3. ילידי פולין שעזבו את המדינה בהיותם קטינים – עליהם להמציא את התעודות הנחוצות שלהם ושל הורה (אב) שעמו עלה לישראל.
      4. עבור אלו שעלו לישראל לפני 19.01.1951 בגיל בגיר (מלאו להם 18 שנים) – זכותם לבקש אזרחות בפולין, אולם תחת הגבלות. רק אלו שלא שירתו בצה"ל בשנים 1948 ועד לתאריך 19.01.19 יכולים להגיש בקשה לאזרחות.

      אם אתם צאצאים ליוצאי פולין, ישנו סיכוי גדול שאתם זכאיים לקבל אזרחות במדינה. החוק הדינמי בפולין דורש שתבדקו את הזכאות שלכם לאזרחות, ולאחר תהליך קבלת מעמד של אזרח פולין – אתם תוכלו ליהנות מכל הזכויות הנלוות לו.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף