Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    כמה עולה לך להתגרש?

    כאשר זוגות נשואים מחליטים להתגרש עולות שאלות חשובות רבות; אחת השאלות האלו היא: כמה בדיוק עולה להתגרש בישראל? 

    כמה עולה לך להתגרש?

    לפרידה על פי חוק יש מחיר כלכלי לא קטן, בייחוד אם הגירושין מתבצעים שלא בהסכמה. אם אתם שוקלים לעשות את צעד הזה, חשוב שתדעו כמה הוא יעלה לכם, וגם – כיצד תוכלו להוריד את עלויות הגירושין. המידע הבא יעשה לכם סדר בנושא ויאפשר לכם לקבל את ההחלטות הנכונות בתקופת הגירושין.

    תוכן עניינים

    כמה עולה לך להתגרש: התשלומים הנדרשים בהליך גירושין

    לפני שנגלה כיצד ניתן להוריד את עלויות הליכי הגירושין, עליכם להכיר את העלויות הכרוכות בהליך הזה:

    • אגרת פתיחת תיק גירושין: עליכם לשלם אגרות בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. עלות של פתיחת בבית משפט לענייני משפחה עולה 251 ₪ ואגרת פתיחת תיק בבית הדין הרבני תעלה לכם 450 ₪. הנפקת תעודת גירושין עולה בבית המשפט לענייני משפחה 251 ₪ לכל אחד מבני הזוג. דבר חשוב שעליכם לדעת הוא שעלויות של אגרות עלויות להשתנות מפעם לפעם. לכן, מומלץ לברר אילו סכומים תצטרכו לשלם במועד פתיחת התיק לפני פתיחתו. מלבד אגרת פתיחת התיק, תצטרכו לשלם על כל בקשת ביניים שתגישו בבית הדין הרבני.
    • אגרות בית משפט לענייני משפחה: מלבד עלות פתיחת תיק בבית המשפט לענייני משפחה, אתם תידרשו לשלם אגרות נוספות. עלות של תביעה לחלוקת רכוש, למשל, עולה כיום 550 ₪. עלות תביעה למשמורת על ילדים עולה 550 ₪ גם היא.
    • הוצאות משפט: הוצאות נוספות בבית המשפט הן הוצאות על בקשות שונות, שבסוף התיקים יכולות להסתכם בכמה אלפי שקלים.
    • שכר טרחת עורך דין: אם בחרתם להצטייד בעורך דין, ובהחלט מומלץ לעשות זאת בתיקי גירושין, אתם תצטרכו לשלם לו שכר טרחה. ישנם עורכי דין אשר גובים שכר טרחה על כל התיקים בתביעה (משמורת, חלוקת רכוש, מזומן, וכיו"ב), כך שהסכום עשוי להגיע לכמה עשרות אלפי שקלים. לעומתם, ישנם עורכי דין שגובים שכר טרחה על כל תיק בנפרד. השכר במקרה הזה ייקבע בהתאם למורכבות של תיק הגירושין, והסכום ההתחלתי עומד על 10,000 ₪.
    • עלויות נלוות: במהלך תהליך הגירושין, זוגות עוברים תהליך הדרגתי של הפרדה. אם אתם בוחרים לשכור דירות נפרדות, תצטרכו לשלם את שכר הדירה. בנוסף, ישנן הוצאות ילדים, תשלומי מזונות זמניים (כאלף ₪ לחודש עבור כל ילד) שישולמו על ידי ההורה שעזב את הבית, והוצאות אחרות הכרוכות בניהול המשפחה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם ניתן להוריד את עלויות הגירושין?

      כן, ישנה דרך להוזיל את העלויות והסכומים שתצטרכו לשלם בתהליך הגירושין. הדרך היעילה ביותר לעשות זאת היא באמצעות גירושין בהסכמה. גירושין מהסוג הזה צריכים לקבל תוקף בערכות משפטיות רלוונטיות, והם יביאו להפחתה משמעותית של העלויות. כך למשל, אגרת פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה תרד מ-450 ₪ ל-300 ₪ אם תבחרו במסלול של גירושין בהסכמה.

      דרך נוספת להוזיל עלויות של גירושין היא באמצעות הגעה להסכמה עם עורך הדין שמייצג אתכם. נסו להגיע להסכמה על שכר טרחה מדורג; כלומר, שכרו של עורך הדין יגדל עם התקדמותו של התיק. במקרה הזה, אתם לא תצטרכו לשלם סכום גבוה אם תחליטו על גירושין בהסכמה.

      התנהלות נכונה בתהליך גירושין

      תהליך גירושין עלול להיות ארוך, מפרך ולגבות לא רק מחיר כלכלי, אלא גם מחיר נפשי. זוגות רבים שמחליטים לצאת למלחמה של שני הצדדים זה בזה יוצאים מופסדים מכל הבחינות. כדי שזה לא יקרה, חשוב שתשמרו על התנהלות נכונה במהלך תהליך הגירושין שלכם. מדובר בהליך משפטי שדורש אסטרטגיה נכונה – הן מול בני זוגכם והן מול הרשויות.

      הדברים היחידים שאתם צריכים להיות חמושים בהם הם: קור רוח, סבלנות והיגיון. אל תטיחו האשמות שווא בבני זוגכם, אל תגררו את ההליכים המשפטיים, ואל תעשו צעדים שיהיה קשה לחזור מהם.

      אם אינכם מסוגלים לעשות זאת ולהגיע למצב של גירושין בהסכמה, מומלץ בחום לשכור עורך דין לענייני משפחה. עורכי דין מנוסים בתחום יודעים כיצד להתנהל כדי להיטיב עמכם וגם למנוע את עוגמת הנפש שנלווית לגירושין. היו כנים עם עורך הדין שלכם, ונסו להגיע להסכמות הגיוניות עם הצד השני – בייחוד אם מעורבים ילדים בנושא.

      הליכי גירושין עלולים לעלות לא מעט כסף. כדי להוריד את העלויות האלו, חשוב לנסות ולהגיע למצב של גירושין בהסכמה. לפני שאתם מתחילים בהליך פרידה חוקי, קחו בחשבון את העלויות הנלוות והיו מוכנים להן מבחינה כלכלית. וחשוב יותר – היו מוכנים לעלות הנפשית שתיק כזה עלול לגבות מכם.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף