Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    איך לפתוח תיק גירושין ועדין להישאר חברים

    רבים נוטים לחשוב כי ההחלטה לפתוח תיק גירושין משמעותה לשבור את הכלים ללא כל דרך חזרה. אולם איך בכל זאת אפשר לפתוח תיק גירושין ועדין להישאר חברים?

    איך לפתוח תיק גירושין ועדין להישאר חברים

    תוכן עניינים

    יישוב סכסוך באמצעות יחידת הסיוע

    הדרך לגירושין עשויה להיות מסובכת, מפותלת ואולי אפילו כוללת תככים ומזימות. נוסף לתהליך הפרידה עצמו, שבחלק ניכר מהמקרים קשה רגשית לכל בני המשפחה. מתלווה גם הליך משפטי אשר עשוי להיות ארוך וסבוך בפני עצמו.

    בין אם כבר החלטתם להתגרש ובין אם אתם עדין מתלבטים על כך, בטרם תחליטו לפתוח תיק גירושין, יהיה עליכם תחילה להגיש בקשה ליישוב סכסוך ליחידת הסיוע שליד בית המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבניים.

    תפקידה של יחידת הסיוע הוא לסייע לצדדים ליישב את הסכסוך המשפחתי בניהם בהסכמה ובדרכי שלום. למעשה מדובר בתחנת ביניים שנועדה לצמצם את הצורך בקיום התדיינות משפטית תוך בחינת ההיבטים שנוגעים לסכסוך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יחידת הסיוע מורכבת מעובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מטפלים משפחתיים ומגשרים. למעשה כל סכסוך בתוך המשפחה מאפשר לכל אחד מבני המשפחה לפנות ליחידות הסיוע, אשר מעניקות שירותים כגון:

      1. ייעוץ זוגי ובירור עתיד חיי הנישואין
      2. סיוע בגיבוש הסכמות לגירושין בהסכמה
      3. מתן מידע וייעוץ להורים וילדים בעת משבר משפחתי
      4. תיווך והפניה לשירותים בקהילה

      כמו כן, כדאי לדעת כי כל המידע שנמסר ליחידת הסיוע, חוסה תחת חיסיון. לכן ולמעט במקרים חריגים, לא יהיה ניתן להשתמש במידע שנמסר כראייה בערכאה שיפוטית.

      לפתוח תיק גירושין בשיתוף פעולה

      כאמור, אחר מהשירותים המשמעותיים ביותר של יחידת הסיוע, הוא סיוע בגיבוש הסכמות לצורך גירושין בהסכמה. הדבר למעשה מאפשר לצדדים לערוך בניהם הסכם מפורט שנוגע לאופן הפירוד בניהם. כלומר, למעט ההסכמה על הגירושין עצמם, ההסכם יבטא הסכמות נוספות כגון חלוקת הרכוש המשותף וקביעת משמורת על הילדים.

      מאחר שעל הצדדים לעמוד בהוראות ההסכם במשך השנים הבאות, ינשה חשיבות רבה כי הסכם הגירושין ינוסח באופן כזה שיהיה אפשר לכבד אותו. בעניין זה, הניסיון מלמד כי כאשר הצדדים מגיעים להסכמות בעצמם, הסיכוי לכיבוד ההסכם מצדם יהיה גבוה. מנגד, אם ההסכמות נכו על הצדדים, אפילו דרך ערכאה שיפוטית, אזי ההסתברות לכיבוד ההסכם פוחתת.

      נקודת המוצא לגירושין בשיתוף פעולה תהיה הבנת החשיבות של הקשר העתידי בין הצדדים תוך שמירה על טובת הילדים. על כן, הדבר לא תמיד אפשרי ובפרט לא במקרים בהם הגירושין על רקע אלימות. מכל מקום, שיתוף פעולה כן ואמיתי בהחלט עשוי להגביר את הסיכוי לסיום מהיר ויעיל של חיי הנישואין.

      כישלון ההליך ביחידת הסיוע והמשכם של ההליכים

      ככל שפגישות הצדדים בתיווך יחידת הסיוע הגיעו למבוי סתום וכי יוחלט שאין מנוס מהמשך של קיום הליכים משפטיים. אז לצד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך, תעמוד הזכות להחליט איזו ערכאה שיפוטית תדון בעניינים הנלווים לגירושין כגון:

      • חלוקת הרכוש המשותף
      • קביעת משמורת על הילדים והסדרי ראייה איתם
      • דמי מזונות ומדור של בן/בת הזוג והילדים

      כידוע בעניינים אלה יש סמכות שיפוט מקבילה, הן לבית המשפט לענייני משפחה, והן לבית הדין הרבני. כאשר הדיון בגירושין עצמם, בתנאי כמובן ששני בני הזוג הם בני הדת היהודית, אזי ידונו בבית הדין הרבני באופן בלעדי.

      עם זאת, לאותו צד שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך כאמור, יעמדו 15 ימים בלבד לצורך הגשת תביעתו בעניינים הנלווים כאמור.  בחלוף המועד או אם הגיש רק לגבי חלק מהעניינים, יהיה רשאי הצד שכנגד להגיש תביעה בעניינים שלא נתבעו, לפי בחירתו, בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

      לסיכום, לפתוח תיק גירושין ועדין להישאר חברים זו לא משימה קלה. עם זאת, הדרך להגיע להסכמות בשיתוף פעולה היא חובה על פי הדין הישראלי.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף