Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    תלונות שווא בין שכנים (מדריך משפטי)

    יחסים בין שכנים, כמו כל מערכת יחסים – יכולים להיות מורכבים. מחד, כאשר מסתדרים האחד עם השני, יחסים אלו יכולים להיות מועילים ומשמחים. אך, יתכנו מקרים בהם יחסים אלו יעלו על שרטון, והשכנים ינסו לפגוע האחד בשני במגוון דרכים במסגרת הסכסוך שנוצר.

    אחת מהדרכים בהן בוחרים השכנים המסוכסכים, היא הגשת תלונת שווא במשטרה כנגד השכן.

    אם הגישו כנגדם תלונת שווא, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי המבין בתחום על מנת להביא לביטול התלונה, ואף לקבל פיצוי כספי בגינה.

    אך, אם אתם מעוניינים להתלונן כנגד שכנם, אנא, הימנעו מהגשת תלונה שקרית במשטרה, שכפי שנראה במאמר, יכולה להוביל להשלכות קשות עבור המתלונן. מומלץ כי תפנו לעורך דין בכדי להתמודד עם המצב בצורה חוקית ומוצלחת יותר.

    תוכן עניינים

    מהי תלונת שווא בין שכנים?

    תלונת שווא היא תלונה שקרית שמגיש אדם במשטרה, כנגד חברו. תלונת שווא בין שכנים, יכולה לקרות כאשר שכן אחד מגיש במשטרה תלונה כלפי שכנו, שאין לה כלל אחיזה במציאות, או כאשר מדובר בתיאור מוגזם של המציאות, ששונה מכפי שהתרחש באמת.

    תלונות השווא בין שכנים, יכולות לעסוק בנושאים מגוונים, ובהם: תלונות על רעש, נזק לרכוש פרטי או משותף, תלונות על איומים שהושמעו, ובמקרים חמורים אף תלונות על תקיפה ואלימות שהופעלו לכאורה כנגד השכן.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדוע שכנים מגישים תלונות שווא?

      ברוב המקרים של סכסוכי שכנים, הסכסוך מתחיל בעניין פעוט, למשל:

      1. ויכוח על שימוש ברכוש המשותף.
      2. אי-תשלום ועד בית.
      3. שכן בבניין משותף שמסרב לחתום על עסקת פינוי-בינוי או תמ"א בבניין.
      4. עשיית רעש בשעות מאוחרות, ועוד.

      אך במרוצת הזמן ועם התגברות רגשות האיבה בין השכנים, כאפקט של כדור שלג, הסכסוך הקטן הופך לדבר גדול, שעלול להגיע עד לתלונה במשטרה ולפתיחת הליך משפטי.

      כך, על מנת לפגוע באותו השכן או מתוך יצר נקמה, עלול להגיש שכנו תלונת שווא במשטרה כנגדו.

      פתיחת הליך פלילי כנגד שכן שהגיש תלונת שווא

      אדם שהגיש תלונת שווא, לאחר הגילוי כי אכן מדובר בתלונת שווא, עלול לסבול ממספר השלכות חמורות.

      ראשית, יכול להיפתח כנגד השכן המתלונן הליך פלילי בגין הגשת תלונות השווא, בעבירה של "מסירת ידיעה כוזבת". מדובר בעבירה שעניינה מסירת מידע שקרי לרשויות אכיפת החוק – כאשר האדם יודע שמדובר במידע שקרי והוא מוסר אותו בכוונה.

      בעבירה זו, אין צורך כי מסירת המידע הכוזב יוביל לפתיחת הליך פלילי כנגד האדם כנגדו הוגשה התלונה.

      לכן, על מנת לקיים את העבירה, מספיק שהשכן מסר את המידע הכוזב למשטרה – ביודעו כי מדובר בשקר. העונש בגין עבירה זו, יכול להגיע עד שלוש שנות מאסר.

      המטרה של עבירה זו, היא, בין היתר, למנוע מקרים כאלה, של סכסוכי שכנים שמסלימים עד להגשת תלונות כוזבות במשטרה.

      ובכך, להרתיע אנשים מהגשת תלונות שווא ולהשתמש לרעה במערכת אכיפת החוק והמשפט.

      פתיחת הליך אזרחי כנגד שכן שהגיש תלונת שווא

      מעבר להליך הפלילי, יכול השכן כנגדו הוגשה תלונות השווא, לפתוח בהליך אזרחי כנגד השכן המתלונן, ולתבוע במסגרתו פיצויים בגין הנזקים שנגרמו לו לאור הגשת התלונה.

      הנזקים שעלולים להיגרם לאדם שהוגשה נגדו תלונות שווא הם רבים, ובהם: פגיעה במוניטין ובשמו הטוב, בפני משפחתו ובפני השכנים האחרים בבניין.

      מעבר לכך, יתכן גם נזק כספי שיגרם לאדם, בדמות אובדן ימי עבודה שנגרם בעקבות הגשת התלונה, הוצאות משפט אם נפתח הליך פלילי, ישיבה במעצר אם מדובר בתלונה על עבירה חמורה (למשל, עבירת אלימות), ועוד.

      לפיכך, אדם שהוכיח במשפט אזרחי כי נגרמו לו נזקים בעקבות הגשת תלונת השווא, יכול לזכות בפיצויים העומדים על כמה אלפי שקלים, בתוספת הוצאת משפט ושכר טרחת עורך דין.

      סיום

      אם אתם שכנים השוקלים להגיש תלונות בשווא במשטרה כנגד השכן שלכם – מומלץ כי תימנעו מהגשת תלונה שקרית, שכן השלכותיה יכולות להיות קשות.

      במקרה הטוב, ייתכן שתיאלצו להיפרד מסכום כסף לא מבוטל במסגרת תביעת פיצויים; ובמקרה הרע, עלול להיפתח כנגדם הליך פלילי בעבירה של מסירת ידיעה כוזבת.

      לפיכך, אם אתם מצויים בסכסוך מול שכן אחר, מומלץ כי תנסו לפתור אותו בדרכי נועם.

      אך, אם אתם חשים כי עליכם לנקוט בצעדים משפטיים כנגד השכן, מוטב שתפנו לעורך דין המבין בתחום. עורך הדין, יוכל לעזור לכם למצוא דרכים חוקיות על מנת להתמודד עם הסכסוך ולצאת כשידכם על העליונה.

      מנגד, אם אתם מרגישים כי נעשה לכם עוול, ושכן הגיש כנגדם תלונת שווא, אל תשלימו עם רוע הגזירה ופנו לעורך דין תלונות שווא. במסגרת כך, הוא יוכל לעזור לכם לבטל את תלונת השווא, וגם לקבל פיצוי כספי על הנזקים שנגרמו לכם.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף