Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    מהו העונש הצפוי למי שמגיש תלונת שווא

    מהו העונש הצפוי למי שמגיש תלונת שווא

    תוכן עניינים

    מהי תלונת שווא?

    תלונת שווא היא תלונה בדויה שהוגשה בשל אירוע שלא באמת התקיים או שהתרחש באופן שונה ממצב הדברים שהוצג בה. דוגמא לכך היא אדם שבודה מליבו תקיפה שהתרחשה כנגדו, תאונה או כל תרחיש שאין לו אחיזה אמיתית למציאות ומגובה בעובדות שאינן אמיתיות.

    תלונות מסוג זה מתקיימות בדרך כלל בשלושה סוגי מקרים מרכזיים:

    1. תלונת שווא על רקע סכסוך בין בני זוג, בעיקר סביב גירושין– לפי רוב מטרת התלונות הללו היא השגת עדיפות על בן הזוג במסגרת הסדרי החלוקה בהליך הגירושין.
    2. תלונת שווא המוגשת על רקע סכסוך כלכלי ועסקי– תלונות מסוג זה מוגשות לפי רוב במטרה לחבל בעסקו של גורם מתחרה או לצמצם את שיעור הכנסותיו ובכך לשפר את מצב העסק של המתלונן.
    3. תלונת שווא שמוגשת כביצוע נקמה– מקרים מסוג זה הם פחות נפוצים אך קיימים מצבים שבהם מגיש אדם תלונת שווא כנגד אחר בכדי לנקום בו על דבר מה שעשה לו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה העונש הצפוי למי שהגיש תלונת שווא?

      באם נתפס אדם על הגשת תלונת שווא יש לדבר השלכות נוספות מלבד ביטול התלונה שהגיש. הגשת תלונה כוזבת נאסרה לפי חוק ומוגדרת כעבירה פלילית. אדם שהוגשה כנגדו תביעת שווא עלול להיפגע בהיבטים רבים- מבינה כלכלית, מבחינת מוניטין ופגיעה בשמו הטוב וכן באובדן הזדמנויות רבות בעקבות השם הרע שהוציאה לו התביעה הכוזבת. על כן, באם אדם נתפס בביצוע תלונת שווא רשויות החוק מתייחסות לכך בחומרה ומגיבות בהתאם.

      כחלק מהמאבק בתלונות השווא הוחלט בבית המשפט כי העונשים שינתנו לאדם שהגיש תלונה כוזבת יהיו כבדים מאוד. עונשים אלה יכללו קנסות ולעיתים אף מאסר בתנאי או בפועל בגין הגשת התלונה. אך עונש בגין תלונת שווא יינתן רק לאחר שבוצעה חקירה מעמיקה של המקרה ורק כאשר הגיע בית המשפט להכרעה מלאה וודאית כי אכן מדובר בתלונת שווא.

      תלונת שווא על עבירות מין והעונש שבצידה

      תלונת שווא שהוגשה על עבירת מין שביצע (לכאורה) אדם אחד באחר מקבלת יחס שונה מכל יתר תלונות השווא. זאת מפני שאם יתקבל עונש חמור על תלונות שווא בנושא עבירות מין הדבר עלול לפגוע בטווח הרחוק באנשים שנפגעו מינית. שהרי, אם תלונה על עבירת מין עלולה להיחשב כתלונת שווא יוכל הצד הפוגע לנסות לטעון שתלונת הנפגע כוזבת.

      מצב דברים זה עלול למנוע מנפגעי עבירה להתלונן על עבירות מין שנעשו בהם, מהחשש שלא יקבלו את תלונתם ויגדירו אותה כתלונת שווא. לכן הכריע בית המשפט שכאשר מדובר בעונש על תלונת שווא בעבירות מין לפי רוב לא יוטל עונש. בנסיבות חריגות תבוצע חקירה מעמיקה שתוצאותיה יכריעו על העונש שיינתן ועל שיעורו.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף