Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
Defense-Lawyer_MainPic תלונות שווא
פנייה לייעוץ אישי



    איך להתמודד עם תלונות שווא במשטרה

    תלונות שווא במשטרה הן תלונות שקריות, שנועדו, כנראה, להטעות את המשטרה. מדובר בעבירה פלילית שהעונש בגינה הוא בין שלוש לבין חמש שנות מאסר.

    איך להתמודד עם תלונות שווא במשטרה

    במאמר זה אסביר איך אדם שהוגשה נגדו תלונת שווא במשטרה, יכול וצריך להתמודד עם סיטואציה שכזו.

    יש לפנות לעורך דין

    אדם שהוגשה נגדו תלונה במשטרה, והוא יודע שהתלונה היא שקרית אך אינו יודע איך להוכיח זאת – נוטה להילחץ ולהיכנס לסערת רגשות.

    הדבר טבעי וברור, אך יכול לגרום לאותו אדם גם לפעול באופנים מסוימים מבלי לחשוב לפני כן. לכן, אותו אדם צריך, בראש ובראשונה, לפנות לייעוץ משפטי של עו"ד. לעורכי דין יש ניסיון וידע רב באשר לדרכי התמודדות עם תלונות שווא במשטרה. קיימת נטייה לנסות ולהימנע משכירת שירותי עו"ד, עקב שכר הטרחה שלעתים גבוה, אך חשוב לזכור – עדיף להוציא סכומים גבוהים כאשר מנגד קיימת אפשרות לעונש משמעותי וחמור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יש לאסוף ראיות הסותרות את התלונה

      אדם שהוגשה נגדו תלונת שווא במשטרה צריך להבין במדויק מה כוללת התלונה, ולאסוף ראיות הסותרות אותה. הראיות יכולות להיות מסמכים, תמונות, הקלטות או כל דבר אחר שיכול להוכיח שהתלונה שהוגשה היא תלונת שווא.

      כך, לדוגמא, אם התלונה אומרת שאדם פעל באופן אלים, או גנב, או עשה כל מעשה אחר שלא ייעשה, בתאריך מסוים – חשוב שאותו אדם ישמור את כל ההודעות שלו, בטלפון ובדואר האלקטרוני, מאותו תאריך – שכן הן יכולות להוכיח שבתאריך הזה אותו אדם עשה פעולות אחרות לחלוטין.

      בנוסף, ניתן שלא להסתפק רק בראיות קודמות (לדוגמא, כאמור, שמירת הודעות), אלא ניתן גם ליצור ראיות חדשות. לדוגמא, ניתן להקליט שיחות עם מי שהגיש את תלונת השווא ולגרום לו למעוד בלשונו באופן שילמד שהתלונה שהגיש היא אכן תלונת שווא, ואף ניתן לשכור את שירותיו של חוקר פרטי ולהתקין מצלמות בבית מגיש התלונה – הכל, כמובן, בהתאם לחוק.

      ניתן להגיש תביעת לשון הרע

      לרוב, אם אדם שהוגשה נגדו תלונת שווא במשטרה, פנה לעו"ד ואסף ראיות הסותרות את התלונה – התלונה נסגרת. ואולם, ישנם מקרים בהם אותו אדם, וייתכן שבצדק – לא מסתפק בסגירת התלונה, שכן התלונה יצרה פגיעה חמורה בשמו הטוב. הוא סבור כי נדרשת פעולה נוספת כדי שמצבו יחזור להיות כפי שהיה, ככל הניתן, בטרם הגשת תלונת השווא.

      במצב שכזה, ניתן להגיש תביעת לשון הרע כנגד מגיש תלונת השווא. בתביעה זו, יכול התובע לדרוש סעד של עד 50,000 ₪ מבלי להוכיח שנגרם לו נזק. כמובן שאם תלונת השווא אכן גרמה לנזק ממוני, יכול התובע לדרוש סעד בגובה המתאים, גם אם מדובר בסכום הגבוה מ-50,000 ₪, כל עוד, כמובן, יוכיח שנגרם לו נזק שכזה.

      לסיכום, אדם שהוגשה נגדו תלונת שווא במשטרה, צריך לפנות לעו"ד, ולאסוף ראיות הסותרות את התלונה. שתי פעולות אלה צפויות לסגור את התלונה, אך אם אותו אדם מעוניין בכך – הוא יכול גם להגיש תביעת לשון הרע נגד מגיש התלונה. הוא יכול לדרוש סעד של עד 50,000 ₪, מבלי להוכיח שנגרם לו נזק. אם יוכיח שאכן נגרם לו נזק ממוני – הוא יכול, כמובן, לדרוש סעד בסכום הרלוונטי.

      *הכתוב בכל המאמרים באתר תלונת שווא – Defense-Lawyer לא מהווה תחליף לעצה משפטית, חוות דעת או בחינה משפטית. העושה שימוש בתוכן, עושה זאת על דעתו ואחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-8041822 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף